A Partizán élő adásában vitatkoztunk arról, hogy van-e esélye bárkinek a mai kapitalizmussal szemben…
“A spektákulumban, az uralkodó gazdaság képében, a cél semmi, a fejlődés minden.” Fogalmazott 1967-ben Guy Debord A spektákulum társadalmának szerzője. Azóta a kulturális szektor, a tudatipar elképesztő átalakuláson ment át. A ‘68-as lázadás kreatív eszközeit pedig jórészt magáévá tette a fősodratú marketing és kommunikációs szakma.
A nyomtatott sajtó korából eljutottunk a percről percre tudósításokig, képek és reklámok uralják a köztereket de a privát szféránkban sem tudunk szabadulni tőlük. Esetleg ha fizetünk a reklámmentességért, ha fizetünk a nyugalomért.
Felvetődik tehát a kérdés NERvagy a big-tech jelent nagyobb veszélyt a független újságírásra? Milyen eszközei vannak a rendszerkritikus tartalomkészítőknek, hogy üzenetüket eljuttassák a közönségükhöz? Milyen kompromisszumokkal jár ez a munka? A kortárs művészet vagy éppen a politika mennyiben a képek rabja?
Vendégeink:
Erhardt Miklós, intermédia művész, a mű fordítója
Konok Péter, történész
Pető Péter, főszerkesztő, 24.hu
Kadarkai Endre, műsorvezető, riporter
Kiss Viktor, ideológiakutató
Sipos Balázs, irodalmár
K. Horváth Zsolt, társadalomtörténész, kritikus
43:54-től